Czym są narzędzia social listening?
Media społecznościowe to wszechstronna strategia rozwoju dla firm z różnych branż. W świecie mediów społecznościowych dostępnych jest wiele narzędzi, które pomagają udostępniać treści, poprawiać świadomość marki, zwiększać konwersje, oferować usługi i wsparcie oraz nie tylko.
Najpierw porozmawiajmy o głównych różnicach między narzędziami social listening a narzędziami do śledzenia w mediach społecznościowych. Te dwa terminy są często używane zamiennie — zwłaszcza, że obecnie wiele narzędzi mediów społecznościowych ma zarówno możliwości słuchania, jak i śledzenia — jednak istnieją pewne znaczące różnice. Czym są narzędzia social listening, a czym są narzędzia social media tracking?
Social Listening a Social Media Tracking – różnice
Na wysokim poziomie słuchanie w mediach społecznościowych mówi, dlaczego Twoi odbiorcy mówią pewne rzeczy o Twojej marce lub są z nią związane w mediach społecznościowych. Tymczasem śledzenie w mediach społecznościowych informuje, jak to mówią.
Co to jest social listening?
Social listening to świetny sposób, aby mieć oko na to, co klienci i potencjalni klienci mają do powiedzenia na temat Twojej firmy, produktu/usługi, treści, wsparcia i nie tylko.
Obejmuje monitorowanie profili w mediach społecznościowych Twojej marki pod kątem opinii klientów, bezpośrednich wzmianek o Twojej marce i wszelkich rozmów z odpowiednimi słowami kluczowymi, tematami, konkurencją lub branżami. Następnie następuje analiza tych informacji. Wszelkie wnioski z tego wyciągnięte pomogą Ci określić najlepsze sposoby poprawy strategii w mediach społecznościowych, świadomości marki i obecności w mediach społecznościowych.
Czym są narzędzia social listeningu?
Narzędzia społecznościowe mogą pomóc Ci monitorować kilka platform mediów społecznościowych w jednym miejscu. Możesz sprawdzić wzmianki o swojej marce, trafne słowa kluczowe i bezpośrednie opinie za pomocą tagów i wiadomości DM.
Wiele z tych narzędzi pozwoli Ci publikować na swoich kontach w mediach społecznościowych bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego. Dodatkowo, kiedy możesz zintegrować swoje różne konta w mediach społecznościowych, zobaczysz wszystkie swoje analizy w jednym obszarze.
Co to jest śledzenie mediów społecznościowych?
Śledzenie mediów społecznościowych jest często określane jako monitorowanie mediów społecznościowych. Polega na identyfikowaniu i reagowaniu na wzmianki o Twojej marce w mediach społecznościowych za pomocą komentarzy, wiadomości bezpośrednich i nie tylko. Śledzenie w mediach społecznościowych to pierwszy krok w procesie zrozumienia, co Twoi odbiorcy myślą i mówią o Twojej marce w mediach społecznościowych.
Teraz możesz się zastanawiać: jakie są najlepsze narzędzia do słuchania w mediach społecznościowych? A co z najlepszymi narzędziami do śledzenia w mediach społecznościowych?